Welkom bezoeker [ Registreren | Inloggen

Je eigen website, deel 2, de content

Uncategorized juli 23, 2018

In mijn vorige blogpost heb ik besproken wat er komt kijken bij het opzetten van een eigen website.

Dus een pakkende domeinnaam, een hostingpakket en een CMS.

Nu komt waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel, de inhoud. Wat ga je allemaal op je website zetten en vooral hoe.

Als je een website maakt om een product of bedrijf te promoten, is het niet aan te raden om te schrijven; “wij zijn de beste!”. Beter is het om een opsomming te maken van de sterke punten van het product of bedrijf. En deze dat ook nader uit te leggen. Weet ook zeker dat je deze punten waar kan maken. Ondersteun de teksten met duidelijke plaatjes en verwijs naar andere pagina’s binnen de eigen website. Maak het makkelijk leesbaar en overzichtelijk.

Om een goede ranking in google te krijgen is unieke content erg belangrijk. Dus niet gaan kopiëren van andere websites maar in je eigen woorden opschrijven. De hoeveelheid tekst is ook belangrijk. Met een paar zinnetjes kom je er niet. Het minimum voor een webpagina is 300 woorden.

Het gebruik van de juiste woorden is ook erg belangrijk. Probeer na te gaan op welke woorden je gevonden wilt worden in google, én gebruik dit woorden in de teksten. Houd ook rekening met het feit dat mensen tegenwoordig steeds meer op meerdere woorden zoeken. Dus niet meer alleen “auto”, maar “tweedehands auto” of zelfs “ tweedehands auto van 5 jaar oud”.

Daarnaast moet je de teksten regelmatig updaten. Google straft statische websites, die niet worden bijgewerkt, af. Dus pas éénmaal per maand de tekst aan. Neem een vaste dag, bijvoorbeeld de eerste maandag van de maand, om je eigen website door te lezen. En daar waar nodig te teksten of plaatjes aan te passen. Het is niet erg als je dat een keer overslaat, maar als het langer duurt gaat de ranking onherroepelijk zakken.

Kortom, de inhoud is zeer belangrijk en hoewel makkelijk gezegd, moeilijk goed te doen. Neem er de tijd voor. Begin met een korte tekst, plaats deze op de website en breidt het dan uit. Vraag collega’s of vrienden ook eens om de tekst door te lezen. En gebruik hun feedback om de teksten te optimaliseren. Maar houd wel altijd in het achterhoofd welke boodschap je wil overbrengen. Dat je een erg goed product hebt, of een fantastische services levert met je bedrijf.

In de volgende blogpost ga ik verder in op wat je nog kan doen om de plaatsing in google te verbeteren.

Geen trefwoorden

42 keer bekeken, 1 vandaag

  

Beantwoord deze vraag!

Je moet ongelogd zijn om te reageren.